Domowa siłowania, czyli tani trening w domu

Zdrowie ciała i ducha zyskuje coraz więcej zwolenników. Widać to na ulicach miast w postaci licznych biegaczy i popularyzacji zdrowej żywności. Sport, chociaż może niekoniecznie w swojej tradycyjnej odsłonie, również wraca do łask. Jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne kluby fitness, a stare siłownie przeżywają renesans. Niektórzy po prostu uwielbiają sporty siłowe i sylwetkowe. Co jednak z tymi, którzy chcieliby trenować w domu? Takie rozwiązanie również ma pewien sens. Trzeba go jedynie dobrze przemyśleć, nim zakupi się atlas do ćwiczeń. Podstawą jest zrozumienie własnych potrzeb treningowych.

Co to znaczy domowa siłownia?

Cóż, atlas do ćwiczeń dostępny online też przyda się do prywatnego treningu. Trzeba jednak poczekać z jego nabyciem i skupić się na podstawach. Postawy zaś, to proste sprzęty do kalisteniki. Dla wielu to słowo nie mówi wiele, dla innych kojarzy się z mało efektownymi pompkami. Niemniej efektywność, a efektowność to zupełnie o innego. Trening z ciężarem własnego ciała to absolutna podstawa, wprowadzona już przez Spartan. Wykształca on bowiem koordynację ruchów, wzmacnia równomiernie wytrzymałość i siłę. Co ważne, wymaga bardzo niewiele sprzętu. Do podstawowych ćwiczeń potrzeba jedynie nieco miejsca, drążek i może paraletki. Jak widać, na atlas do ćwiczeń nie przyszedł jeszcze czas.

Kolejną sprawą na drodze do posiadania domowej siłowni będzie sztanga i talerze do niej. Posiadając ten prosty sprzęt oraz odpowiednio szeroki zakres ciężarów można wykonać większość ćwiczeń wielostawowych. W zasięgu są takie elementy treningu jak:

– martwy ciąg,

– wiosłowanie sztangą,

– wyciskanie wojskowe,

– wycisk sztangi leżąc.

Rzecz jasna to ostatnie będzie wymagało kupienia jeszcze ławeczki. Przy zainwestowaniu w stojak można również podchodzić do przysiadu ze sztangą. Na początek przygody ćwiczeniami to bardzo dużo możliwości. Wręcz totalnie cała podstawa. Dalej można już myśleć nad gryfami, czy handlami. Czy atlas do ćwiczeń będzie miał więc jakąś rację bytu?

Maszyny na domowej siłowni?

Specjalnie zaprojektowane maszyny do treningu mają racje bytu w prywatnej siłowni przydomowej. Są one przecież stworzone do treningu, niezależnie gdzie prowadzonego. Zwyczajnie sam początek przygody z kulturystyką ich nie wymaga. Te urządzenia mają bowiem za zadanie trening izolowany, czyli pracę nad konkretnymi mięśniami. Początkujący powinni zaś skupiać się na wielostawowym treningu, czyli ćwiczeniu całego garnituru mięśni. Atlas do ćwiczeń pozwala wykonać większość potrzebnych ćwiczeń izolowanych, tak więc przyda się dopiero po pewnym czasie. Powinien wręcz być jedyną maszyną kupioną do domowej siłowni, jeżeli chce się oszczędzić nieco pieniędzy.

Co jest potrzebne, aby zbudować atrakcyjną sylwetkę?

Nie każdy ma czas i ochotę, aby chodzić na siłownie. Często pierwszym krokiem do poprawy swojej formy są treningi w domu. Czy mają one sens? Jak trenować w domu, aby ćwiczenia dawały efekty? Przede wszystkim należy ustalić sobie konkretny cel. Inaczej należy podejść do zwykłego odchudzania, a inaczej do konkretnego modelowania sylwetki. Wybrane środki powinny być zależne od tego, jaki jest docelowy efekt.

Jaki rodzaj treningu wybrać?

Istnieje wiele dyscyplin sportowych, które można uprawiać. Jeżeli chodzi o kształtowanie sylwetki, to ludzie z reguły wybierają między dwoma rodzajami aktywności. Pierwszym z nich są wszelkie treningi wytrzymałościowe, takie jak na przykład bieganie czy jazda na rowerze. Druga opcja to treningi siłowe, które mają największy potencjał pod kątem sylwetkowych transformacji. Na początku należy zastanowić się, jaki jest pożądany efekt. Jeżeli celem jest po prostu zrzucenie nadmiaru tkanki tłuszczowej, to dieta w połączeniu z jakąkolwiek formą aktywności będzie wystarczająca. Należy tutaj zaznaczyć, że treningi wytrzymałościowe spalają znacznie więcej energii niż ćwiczenia oporowe. Właśnie dlatego aktywność w formie cardio może być bardzo skuteczna podczas odchudzania. Trzeba jednak pamiętać o tym, że takie podejście będzie prowadziło jedynie do utraty tłuszczu. Nie zbuduje się w ten sposób mięśni, które mają bardzo duży wpływ na aspekt estetyczny sylwetki. W ten sposób można uzyskać sylwetkę smukłą, ale nie umięśnioną. O ile w przypadku kobiet taki efekt często jest zadowalający, tak mężczyźni niekoniecznie chcą być po prostu chudymi osobami.

Jak zbudować fantastyczną sylwetkę?

Nie chodzi o to, aby od razu osiągnąć wygląd kulturysty. Nawet delikatnie rozbudowane mięśnie wpłyną na atrakcyjniejszy wygląd sylwetki zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet. Z tego względu warto zdecydować się właśnie na treningi siłowe, gdyż w połączeniu z prawidłową dietą, również będą przyczyniały się do utraty tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia siłowe możemy wykonywać w domu. Warto jednak zaopatrzyć się w podstawowe wyposażenie, jakim będzie między innymi atlas do ćwiczeń (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-silowy_Atlasy-do-cwiczen-1021.html). To urządzenie pozwala przeprowadzić skuteczny trening całego ciała, który przyczyni się do poprawy wyglądu. Atlas daje możliwość przećwiczenia wszystkich partii mięśniowych, co pozwoli harmonijnie rozwijać całą sylwetkę. Czy atlas będzie wystarczający? Na początek z pewnością tak! Co prawda ciężko będzie przy jego pomocy zbudować formę na zawody kulturystyczne, ale atrakcyjna plażowa sylwetka jest całkowicie w zasięgu. Należy jednak pamiętać, że niezwykle ważna jest regularność, odpowiednia dieta i przemyślany trening. Nawet najlepszy sprzęt nie będzie skuteczny, jeśli nie będzie się go używać.

 

 

Atlas do ćwiczeń – cechy, funkcje, wybór odpowiedniego sprzętu

Aktywność fizyczna stała się coraz bardziej modna i popularna. Dzięki niej możliwe jest zadbanie zarówno o zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Regularne ćwiczenia pozwalają utrzymać odpowiednią masę, jak również wyrzeźbić swoją sylwetkę. Trening może być wykonywany zarówno na profesjonalnych siłowniach, klubach fitness oraz własnym domu. Jednak, by móc osiągnąć wymarzone rezultaty warto skorzystać z urządzenia, jakim jest atlas do ćwiczeń. Dlaczego warto na nim ćwiczyć? Jakie efekty ćwiczeń na tego rodzaju sprzęcie można uzyskać? Jak wybrać niewielki atlas do domu?

Atlas do ćwiczeń – cechy i funkcje sprzętu 

Profesjonalny atlas do ćwiczeń to zestaw urządzeń, których zadaniem jest przede wszystkim wzmacnianie siły mięśniowej, jak również kształtowanie własnej sylwetki. W skład całego kompletu wchodzą elementy takie jak: ławeczka do ćwiczeń czy wyciągi z różnego rodzaju obciążeniami. Wszystkie części atlasu przytwierdzone są do stabilnego rdzenia głównego. Są one umieszczone najczęściej wokół jego centralnej części. Wybierając mechanizm, który będzie znajdował się na niewielkiej powierzchni warto zwrócić uwagę na jego gabaryty oraz funkcjonalność – możliwość wykonywaniu ćwiczeń na wiele partii mięśniowych na jednym stanowisku.

Atlas do ćwiczeń może spełniać wiele przydatnych funkcji. Może okazać się idealnym urządzeniem w procesie odchudzania. Dzięki prawidłowo dobranym ćwiczeniom możliwa jest szybka i efektywna redukcja tkanki tłuszczowej. Odchudzanie przy użyciu atlasu jest motywujące oraz różnorodne. Mechanizm ten można także stosować w celu rzeźby sylwetki. Budowanie masy mięśniowej oraz kontrola figury to jedne z głównych funkcji atlasu. Sprzęt ten można wykorzystać także w procesie rehabilitacji i próby powrotu do zdrowia i pełnej sprawności ruchowej.

Wybór atlasu do ćwiczeń

Atlas do ćwiczeń coraz częściej stanowi wyposażenie domowej siłowni. Składana, inteligentnie przemyślana i niewielka konstrukcja umożliwia ułożenie sprzętu nawet w niewielkich pomieszczeniach. Jednak podczas wyboru odpowiedniego urządzenia warto zwrócić uwagę na kilka szczegółów, cech i parametrów. Są nimi:

  • wielkość urządzenia – musi być ona dobrana do warunków mieszkaniowych lub wielkości pomieszczenia w którym będzie stało, 
  • funkcjonalność – ilość poszczególnych stanowisk oraz możliwość wykonywanie na nich różnorodnych ćwiczeń, 
  • stabilność atlasu – konstrukcja powinna być nieruchoma i zapewniać bezpieczeństwo i komfort podczas ćwiczenia, 
  • ilość stanowisk i ich rozmieszczenie,
  • obsługa – korzystanie z tego rodzaju powinno być proste i mało skomplikowane, 
  • dodatkowe funkcji możliwość rozszerzenia zakresu ćwiczeń